القائمة الرئيسية

الصفحات

رسالة محافظ سوهاج:نواب روساء المدن اللي هيشتغل هيكمل واللي هيقصر هيتحاسب.


كتبت:عزيزه حسين أبوماجد

عقد اللواء طارق راشد محافظ سوهاج خلال أول اجتماع مع رؤساء الوحدات المحلية ونوابهم بعد حركة التنقلات الأخيرة.


المحافظ أكد إن التقييم هيكون شهري ومستمر، وإن معيار الاستمرار في المنصب هو الشغل على الأرض والقدرة على الإنجاز وخدمة المواطنين، مشددًا على إنه مفيش تهاون مع أي تقصير.

كمان وجه بسرعة حل شكاوى المواطنين، ومتابعة ملفات التصالح وتقنين الأراضي وإزالة التعديات، وتسهيل الخدمات داخل المراكز التكنولوجية، مع وجود متابعة ميدانية مستمرة لكل الملفات.

محافظ سوهاج شدد كمان على إن المرحلة الحالية محتاجة قيادات قوية تقدر تاخد القرار وتواجه التحديات، وإن الهدف الأساسي هو تحسين مستوى الخدمات وتلبية احتياجات المواطنين في كل مركز ومدينة وحي.

تعليقات